Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inAnderson, C. Arnold
TitelEquality of opportunity in a pluralistic society: A theoretical framework.
QuelleIn: International review of education, (1975) 3, S.287-300Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0020-8566
DOI10.1007/BF00615650
SchlagwörterSpatial Distribution; Immigrant Group; Educational Service; Pluralistic Society; Contemporary Discussion
AbstractAbstract Cultural pluralism is gaining importance in contemporary discussions of education. It can be viewed as a special case of freedom of choice, to be stipulated in policy making along with equity and efficiency. But, when applied to the special case of immigrants' children, implications for policy are equivocal. The spatial distribution of the residences of such children gives rise to obstacles in supplying educational services. Policies seemingly expressive of cultural pluralism are less clear when the heterogeneity within each immigrant group is considered. Freedom of choice can create major inequities.
Erfasst vonOLC
Update2023/2/05
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "International review of education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: